DOOH: Маркетингийн төсөвт зайлшгүй багтах шинэ стратеги
- marketing880320
- Sep 22
- 3 min read

Маркетингийн төсөв хуваарилахдаа бизнесүүд ихэвчлэн онлайн зар сурталчилгаа, телевиз, сошиал медиа гэх мэт уламжлалт дижитал сувгуудад анхаарлаа төвлөрүүлдэг. Гэвч хэрэглэгчийн бодит орчин дахь анхаарлыг хамгийн хүчтэйгээр татдаг, хурдацтай өсөж буй нэг суваг бол гадна дэлгэцийн сурталчилгаа (Digital Out-Of-Home, DOOH) юм.
Судалгаагаар DOOH салбарын дэлхийн зах зээл жил бүр дунджаар 11%-ийн өсөлттэй, зөвхөн 2025 онд гэхэд л 18 тэрбум ам.долларт хүрэхээр тооцогдож байна (Statista, 2024). Энэ нь брэндүүд DOOH-ийн үнэ цэнийг илүү сайн ухамсарлаж, төсөвтөө стратегийн түвшинд багтааж эхэлснийг харуулж байна.
Стратегийн байршлын хүч
DOOH-ийн үнэ цэнэ зөвхөн дэлгэцийн хэмжээ биш, харин байршлын оновчтой сонголт дээр суурилдаг.
Лондонд хийгдсэн судалгаагаар метроны буудлын ойролцоо байрласан дэлгэцүүдийг өдөрт дунджаар 1.7 сая хүн хардаг (Route Research, UK).
Монголд ч ялгаагүй. Сүхбаатарын талбайн орчим байрласан том дэлгэцүүдийг өдөр бүр 50–70 мянган хүн хардаг гэсэн тооцоо бий. Энэ нь нэг байршлын хэмжээнд хэдэн зуун мянган давтамжтай хүрэлтийг бий болгож байгааг харуулна.
Маркетеруудын хувьд энэ бол зөвхөн “танигдах” бус, зорилтот хэрэглэгчидтэй хамгийн их уулзах боломж юм.

Ухаалаг технологи, датад суурилсан шийдэл
Орчин үеийн DOOH нь зөвхөн статик зурагт түшиглэхээ больсон. Энэ бол динамик, дата-суурьтай сурталчилгааны систем юм.
Цаг агаарын нөхцөлтэй уялдуулах: бороо орох үед борооны цув, шүхрийн сурталчилгаа автоматаар гарч ирэх.
Цагийн хуваарьт нийцүүлэх: өглөөний rush hour үед кофе шопын сурталчилгаа, оройн цагаар кино театрын уриалга.
DOOH-ийг ухаалгаар ашигласан дэлхийн 5 компанийн жишээ
Coca-Cola – Times Square (АНУ)
Coca-Cola Нью-Йоркийн Times Square-д дэлхийн хамгийн том 3D хөдөлгөөнт дэлгэцийг байршуулсан. Энэ нь зөвхөн “сурталчилгаа” бус харин туршлага (brand experience) болж, хүмүүсийг зураг авч, сошиал дээр хуваалцахад хүргэсэн. Үр дүнд нь хэрэглэгчийн оролцоо асар нэмэгдсэн.
PepsiCo – Dynamic Weather Ads (АНУ)
PepsiCo цаг агаарын дата ашиглан сурталчилгаагаа өөрчилсөн. Жишээ нь, халуун өдөр “Ice Cold Pepsi”-ийн сурталчилгаа автоматаар гарч, бороотой үед өөр мессеж харуулдаг байсан. Энэ динамик DOOH кампанит ажил нь брэндийн санагдах хувь (brand recall)-ыг 28%-иар өсгөсөн (Nielsen, 2023).
Nike – London Marathon (Их Британи)
Nike Лондонгийн марафоны үеэр замын дагуу байрласан DOOH дэлгэцүүдийг ашиглан оролцогчдын нэрийг шууд харуулдаг систем ажиллуулсан. Гүйгч марафон замаар өнгөрөх үед дэлгэц дээр “Go, Sarah!” гэх мэт мессеж гарч, хувийн урамшуулалт туршлага бүрдүүлсэн. Энэ нь Nike-ийн “Just Do It” уриаг бодитоор амьдруулсан.
McDonald’s – Day & Night Menu (Франц)
McDonald’s Францад DOOH дэлгэц ашиглан цагийн хуваарьт нийцсэн сурталчилгаа хийсэн. Өглөөний цагаар breakfast menu, өдөр нь burger set, орой нь coffee & dessert сурталчилгаа автоматаар гардаг. Энэ нь хэрэглэгчийн хэрэгцээтэй яг тохирсон учраас борлуулалт өссөн.
Netflix – Stranger Things 3D Billboard (Япон)
Netflix Токиод Stranger Things цувралын шинэ улирлыг сурталчлахдаа 3D технологитой дэлгэц ашигласан. Дэлгэцэн дээрх мангасууд бодит мэт гарч ирж, замын явган зорчигчдыг гайхшруулсан. Энэ нь viral effect үүсгэн, сошиал медиа дээр хэдэн сая давтамжтай шэйрлэгдсэн.
Эдгээр жишээнээс харахад DOOH бол зөвхөн сурталчилгаа бус, хэрэглэгчийн оролцоо, туршлага, брэндийн үнэ цэнийг нэмэгдүүлэх стратегийн хэрэгсэл юм. Монголын бизнесүүд ч эдгээрээс суралцаж, төсөвтөө ухаалгаар DOOH-ийг тусгаснаар брэндийн өсөлт, борлуулалтын үр дүнг олон дахин нэмэгдүүлэх боломжтой.
Төсөвт оновчтой тусгах нь
Олон улсын туршлагаас харахад:
Дундаж компани нийт маркетингийн төсвийнхөө 10–20%-ийг DOOH-д зарцуулдаг.
Ингэснээр сошиал медиа, ТВ зэрэг сувгуудтай хослуулан omnichannel эффект бий болгож, хэрэглэгчийн зан төлөвт илүү үр дүнтэй нөлөөлдөг.
Монголын жижиг дунд бизнесүүдийн хувьд ч ийм жишээ бий.👉 Нэгэн кофе шоп анх нээлтээ хийхдээ сошиал сурталчилгаагаа хотын төвийн дэлгэцийн кампанит ажилтай хослуулан 14 хоногийн турш сурталчилгаа явуулснаар эхний сард зорилтот борлуулалтаасаа 1.5 дахин давсан амжилт үзүүлжээ.
Маркетеруудын хувьд сургамж
Гадна дэлгэцийн сурталчилгаа бол зөвхөн “танилцуулах” хэрэгсэл биш, харин зорилтот хэрэглэгчтэйгээ хамгийн тохирсон цаг, орон зайд уулзах хөрөнгө оруулалт юм.
Хэрэв та маркетингийн төсөвтөө DOOH-ийг бусад сувгуудтайгаа уялдуулж чадвал:
✅ Брэндийн танигдалт нэмэгдэнэ
✅ Хэрэглэгчийн итгэл өснө
✅ Борлуулалтын боломж олон дахин өргөжнө
Дүгнэлт
Маркетеруудын хувьд DOOH бол зардлын нэмэлт биш, харин стратегийн зайлшгүй бүрэлдэхүүн хэсэг юм.Өөрөөр хэлбэл, зөв газарт зөв цагт зөв мессеж хүргэх ухаалаг арга нь танай брэндийн үнэ цэнийг бодитоор өсгөх хүчтэй суваг болж байна.





Comments