GenAI ба Маркетингийн ирээдүй
- marketing880320
- Oct 7
- 2 min read

2025 онд GenAI нь маркетинг, зар сурталчилгааны салбарт шинэ эрин үеийг эхлүүлж байна. Энэ технологи нь контент бүтээх хурд, хэрэглэгчийн оролцоог нэмэгдүүлэх, сурталчилгааны үр ашгийг дээшлүүлэх боломжийг олгодог. Энэхүү нийтлэлд GenAI-ийн маркетингийн салбарт үзүүлэх нөлөө, давуу талуудыг дэлгэрэнгүй авч үзнэ.
AI ба маркетингийн салбар
Контент бүтээх хурд ба чанар
GenAI нь маркетингийн контент бүтээх процессыг эрс хурдасгадаг. Өмнө нь текст, зураг, видео, аудио контентыг бие даан бүтээхийн тулд олон цаг, заримдаа долоо хоног шаардагддаг бол, GenAI нь энэ хугацааг хэдэн минут эсвэл цаг болгож багасгадаг. Үүний үр дүнд маркетингийн багууд контент, зар сурталчилгааг илүү хурдан гаргаж, зардлыг бууруулж, олон компанит ажил зэрэгцүүлэн явуулах боломжтой болдог.
Хэрэглэгчийн зан төлөвийг ойлгох
GenAI нь хэрэглэгчийн зан төлөвийг шинжлэх, тэдний сонирхол, хэрэгцээнд нийцсэн контент бүтээхэд ашиглагддаг. SAS болон Coleman Parkes-ийн судалгаагаар, маркетингийн удирдлагуудын 93% болон багуудын 83% нь GenAI-ийг ашиглан тодорхой хөрөнгө оруулалтын өгөөжийг (ROI) олж авсан гэж мэдээлжээ.
Сурталчилгааны үр ашгийг нэмэгдүүлэх
GenAI нь сурталчилгааны стратегийг оновчтой болгоход чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Adobe-ийн мэдээлснээр, 2025 оны баярын улиралд АНУ-ын онлайн худалдааны борлуулалт 253.4 тэрбум ам.долларт хүрч, GenAI нь хэрэглэгчийн зан төлөвийг судлах, хямдрал хайх, бэлгийн санаа өгөх зэрэг үйл ажиллагаанд тусалж байна.

GenAI-ийн маркетинг дахь давуу талууд
Хурд ба үр ашиг: Контент бүтээх хугацаа богиносож, зардлыг бууруулна.
Персонализчилсан туршлага: Хэрэглэгчийн анхаарал, зан төлөвт нийцсэн контент бий болгох нь орчин үеийн маркетингийн амжилтын гол түлхүүр юм. Энэ нь зөвхөн хэрэглэгчийн оролцоог нэмэгдүүлдэг төдийгүй, брэндийн хувьд хэрэглэгчтэй урт хугацааны харилцаа тогтоох боломжийг нээдэг.
Өгөөжийн нэмэгдэл: Маркетингийн компанит ажил зохион байгуулахад хөрөнгө оруулалтын өгөөж (ROI) илүү өндөр гардаг. Учир нь маркетингийн багууд илүү оновчтой, чиглэсэн компанит ажил явуулж, буруу стратеги, орхигдсон сегментэд мөнгө үрэхээс зайлсхийдэг. Судалгаагаар GenAI-г ашигласнаар зарим брэндүүд маркетингийн үр ашгийг 20–30% хүртэл нэмэгдүүлсэн үр дүнтэй байна.
Шинэ боломжууд: GenAI нь зөвхөн хурд, үр ашгийг нэмэгдүүлдэг төдийгүй, маркетингийн шинэ арга замуудыг нээж өгдөг. Ингэснээр маркетингийн багууд улам инновацийн шийдлүүдийг туршиж, өрсөлдөөний давуу тал олж авдаг.

Анхаарах зүйлс
Эрх зүйн асуудлууд
GenAI-ээр бүтээсэн контентын зохиогчийн эрх болон ашиглалт нь тодорхой бус тохиолдол олон байдаг. Жишээлбэл, AI нь өөрийн сургалтын өгөгдлөөс үндэслэн бүтээл бий болгодог тул, тухайн өгөгдөлд хамаарах зохиогчийн эрх зөрчигдөж болзошгүй. Маркетингийн компанит ажилд ашиглахын өмнө эрх зүйн зөвшөөрөл, лицензийн нөхцлийг шалгах нь чухал.
Хүний бүтээлч чадвар
AI нь контентыг хурдан, үр дүнтэй бүтээж чадах ч, хүний бүтээлч сэтгэлгээ, санааг бүрэн орлож чадахгүй. Тиймээс маркетингийн багууд AI-г зөвхөн туслах хэрэгсэл болгон ашиглах нь зүйтэй. Хүний бүтээлч сэтгэлгээ, стратегийн шийдвэртэй хослуулан ажиллах нь хамгийн үр дүнтэй арга юм.
Өгөгдлийн аюулгүй байдал
Хэрэглэгчийн хувийн мэдээлэл, онлайн зан төлөвийн өгөгдлийг AI ашиглан боловсруулж байгаатай холбогдуулан, өгөгдлийн аюулгүй байдал, нууцлал чухал асуудал болдог. GDPR болон бусад орон нутгийн өгөгдөл хамгаалах хууль тогтоомжийг чанд мөрдөх, өгөгдөлд зөвшөөрөлтэйгээр хандах, аюулгүй сервер, шифрлэлт ашиглах нь маркетингийн компанит ажлыг эрх зүй, итгэлцэлтэй болгодог.
Дүгнэлт
GenAI нь маркетинг, зар сурталчилгааны салбарт шинэ боломжуудыг нээж, контент бүтээх хурд, үр ашиг, хэрэглэгчийн оролцоог нэмэгдүүлж байна. Гэвч эрх зүйн асуудлууд, өгөгдлийн аюулгүй байдлыг хангах шаардлагатай. Энэхүү технологийг зөв ашиглах нь маркетингийн компанит ажлыг илүү үр дүнтэй болгох түлхүүр юм.





Comments